Goodyear betreedt nationale digitale autosport met KNAF Digital
Goodyear en KNAF Digital kondigen een uitvoerige samenwerking aan. Het platform van Knac Nationale Autosport Federatie (KNAF), waarop officiële kampioenschappen worden georganiseerd in populaire racegames, wordt met dit partnership op meerdere fronten verder versterkt.
Autosport zit al sinds het begin van Goodyear, meer dan honderd jaar geleden, bij het merk in het DNA. Na onder meer 368 overwinningen in de Formule 1, veertien in de 24 uur van Le Mans en talloze titels in de NASCAR, richt het merk zich op internationaal niveau nu onder meer op PureETCR, ‘s werelds eerste elektrische toerwagenkampioenschap, én esports met de 24H Le Mans Virtual.
Op Nederlands niveau vertaalt die betrokkenheid bij innovatieve en digitale autosport zich in de nieuwe samenwerking met KNAF Digital. Dit online platform biedt iedereen de gelegenheid deel te nemen aan gereguleerde virtuele races en rally’s. Daarmee zorgt voor de allerlaagste instapdrempel richting georganiseerde autosport, want iedereen kan zich kosteloos aanmelden om mee te doen. Goodyear sluit zich aan bij KNAF Digital als main partner en naamgevend sponsor van twee vaste competities per seizoen.
Goodyear Trophies
Vanaf dit voorjaar worden daarom elk jaargetijde de Goodyear Trophies georganiseerd op KNAF Digital, te beginnen vanaf maandag 11 april met de ‘KNAF-certified Spring Trophies 2022 – Powered by Goodyear’. Deze racegamekampioenschappen worden tot en met 20 juni verreden met ‘Gran Turismo Sport’ (beschikbaar op PlayStation 4 / 5) en rallygame ‘DiRT Rally 2.0’ (beschikbaar op PlayStation 4 / 5, Xbox One / Series S | X en pc).
De races tussen de beste deelnemers in Gran Turismo Sport worden vanaf maandag 18 april na elke competitieweek uitgezonden om 19.30 uur op Twitch.tv en Motorsport.com, onder begeleiding van live commentaar. Goodyear zal hierin uitgebreid zichtbaar zijn, evenals in de video’s met highlights op onder meer social-mediakanalen van KNAF Digital en bij aangesloten partners. Daarnaast is Goodyear zo vertegenwoordigd op de offline publieksevenementen waarbij KNAF Digital acte de présence geeft met racesimulatoren, zoals die van 402 Automotive.
KNAF Digital-gebruikers kunnen tevens meedoen aan een speciale actie voorafgaand aan de komende zomer. Bij aankoop van Goodyear-banden ontvang je tot €100 cashback en maak je kans op een exclusieve Eagle F1 Playseat ® Intelligence.
Gedreven om te winnen
Iedereen kan deelnemen aan de Goodyear Trophies (en andere competities) door zich kosteloos te registreren op knafdigital.nl, een digitale racecursus te doorlopen en zo een persoonlijk digitaal racecertificaat te bemachtigen. Ter aanvulling kunnen deelnemers kiezen voor een betaalde digitale KNAF-racelicentie, om in aanmerking te komen voor extra voordelen, waaronder speciaal ter beschikking gestelde prijzen. De winnaars van de Goodyear Trophies vereeuwigen tevens hun naam op een fysieke wisselbokaal: de Goodyear Trophy.
“Goodyear heeft een lange historie en mooie samenwerkingen in de auto- en motorsport, en wij zijn verheugd om ook in esports als sponsor deel te nemen”, aldus Robbert Schurink, Sales Manager Consumer Tires bij Goodyear Tires Nederland. “In samenwerking met KNAF Digital geeft Goodyear de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier deel te nemen aan digitale autosportevenementen en jezelf als coureur verder te ontwikkelen. Wie droomt er immers niet van om deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans?”
Camiel Slingerland, vicevoorzitter van Stichting KNAF Digital Motorsport, voegt toe: “Met veel trots verwelkomen we Goodyear als main partner van KNAF Digital. Met de Goodyear Trophies versterken we de fundamenten van onze platform nog verder, om gezamenlijk verder te bouwen aan nieuwe activiteiten. Daarover hebben we binnenkort meer mooi nieuws aan te kondigen.”